Θέατρο+

Μία πρωτότυπη πολιτιστική πρόταση από τον Προοδευτικό Σύλλογο Συκιάς Άγγελος Σικελιανός Ο Προοδευτικός Σύλλογος Συκιάς Άγγελος Σικελιανός εγκαινιάζει τη χειμερινή θεατρική περίοδο 2018-2019 με μία καινούργια, πρωτότυπη πρόταση, το Θέατρο+.
Κάθε δεύτερο Σαββατοκύριακο του χειμώνα, πάμε Θέατρο+: το Σάββατο πάμε όλοι μαζί στο θέατρο και την Κυριακή συμμετέχουμε σε ένα βιωματικό εργαστήρι, ειδικά φτιαγμένο για εμάς και την παράσταση που είδαμε! Συχνά το θέατρο θεωρείται “δύσκολη διασκέδαση”. Μέσα στην πληθώρα των προτάσεων των αιθουσών, δεν ξέρουμε τι και πώς να διαλέξουμε. Κάποιες φορές βγαίνουμε από το θέατρο με την αίσθηση ότι δεν καταλάβαμε, ότι δεν ήταν για μας… Άλλες πάλι ψάχνουμε να βρούμε το περίφημο “νόημα”… Το πρόγραμμα Θέατρο+, σε συνεργασία με τη θεατρολόγο Μυρτώ Ράις, επιλέγει για εμάς μία παράσταση τον μήνα, οργανώνει τη θεατρική έξοδο της ομάδας μας και τη συμπληρώνει μ’ ένα πρωτότυπο βιωματικό εργαστήρι, ειδικά σχεδιασμένο για αυτήν και εμπνευσμένο από την παράσταση! Μέσα από διαδραστικά και διασκεδαστικά παιχνίδια και ασκήσεις, βάζουμε σε λειτουργία τις αισθήσεις μας, εκφράζουμε ελεύθερα τη γνώμη μας, εμπιστευόμαστε τις ικανότητές μας, δοκιμάζουμε έναν διαφορετικό τύπο επαφής με τους άλλους, κάνουμε τις εντυπώσεις μας λέξεις, κίνηση, φαντασία και εφευρετικότητα. Για να διαπιστώσουμε ότι το “δεν είναι για μας” δεν υπάρχει, ότι το “νόημα” βρίσκεται… αλλού. Και όλ’ αυτά παίζοντας και δημιουργώντας! Το πρόγραμμα των παραστάσεων και εργαστηρίων για τη χειμερινή περίοδο 2018-2019 Σάββατο 10 Νοεμβρίου: Η ομάδας μας πάει θέατρο στην Αθήνα! Εθνικό Θέατρο – Σκηνή “Νίκος Κούρκουλος” Παράσταση: “Ξύπνα Βασίλη” του Δημήτρη Ψαθά Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης nt Ένα έργο που λατρεύτηκε στην κινηματογραφική του εκδοχή, ως ένα από τα πιο διασκεδαστικά έργα της εποχής του. Στην Αθήνα της δεκαετίας του ‘60, στα γραφεία του εκδοτικού οίκου Φαρλάκου, ο συντηρητικός Βασίλης και ο προοδευτικός Μάνος συγκρούονται για τις συνθήκες εργασίας, αλλά και για το περιεχόμενο των βιβλίων που εκδίδονται. Πολύ γρήγορα, όμως, η τύχη και οι καταστάσεις ωθούν τους συναδέλφους να αναθεωρήσουν ριζικά τις πολιτικές τους πεποιθήσεις. Ποιός από τους δύο θα καταφέρει να προσαρμοστεί στα ήθη και το πνεύμα της νέας εποχής; Πώς ηχεί σήμερα αυτό που πριν 60 χρόνια ήταν η “νέα εποχή”; Κυριακή 11 Νοεμβρίου: Βιωματικό Εργαστήρι με τη Μυρτώ Ράις στη Συκιά! Το βιωματικό εργαστήρι της επόμενης μέρα ή αλλιώς το «σχολείο του θεατή» θα προεκτείνει την εμπειρία μας, θέτοντας σε διαρκή διάλογο θεωρία, πράξη και δημιουργικότητα. Ανταλλάσσοντας, παίζοντας και δημιουργώντας η ομάδα μας θα αποκτήσει κριτική ματιά και θα διαπιστώσει ότι το «νόημα» ίσως βρίσκεται τελικά… αλλού! Σάββατο 8 Δεκεμβρίου: Η ομάδας μας πάει θέατρο στην Αθήνα! Εθνικό Θέατρο – ΡΕΞ Παράσταση: “Το ταξίδι” Σκηνοθεσία: Σοφία Βγενοπούλου taxidi Έφηβοι πρόσφυγες και μη πρόσφυγες, συνοδεία ηθοποιών, διηγούνται με λίγα καθημερινά λόγια και πολλές πανέμορφες, δυνατές εικόνες το δικό τους ταξίδι, για τους τόπους που άφησαν, για τα όνειρα που έχασαν αλλά και για την ελπίδα που ξεπηδά ξαφνικά. Μια παράσταση συλλογικής δημιουργίας που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο… Κυριακή 9 Δεκεμβρίου: Βιωματικό Εργαστήρι με τη Μυρτώ Ράις στη Συκιά! Το βιωματικό εργαστήρι της επόμενης μέρα ή αλλιώς το «σχολείο του θεατή» θα προεκτείνει την εμπειρία μας, θέτοντας σε διαρκή διάλογο θεωρία, πράξη και δημιουργικότητα. Ανταλλάσσοντας, παίζοντας και δημιουργώντας η ομάδα μας θα αποκτήσει κριτική ματιά και θα διαπιστώσει ότι το «νόημα» ίσως βρίσκεται τελικά… αλλού! Σάββατο 12 Ιανουαρίου: Η ομάδα μας πάει θέατρο στην Αθήνα! Θέατρο Νέου Κόσμου Παράσταση: “Οι δούλες” του Ζαν Ζενέ Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις neou kosmou Το κλασικό πλέον έργο του Ζαν Ζενέ είχε γραφτεί με αφορμή ένα πραγματικό γεγονός που την εποχή του είχε συγκλονίσει την κοινή γνώμη. Τρεις έμπειροι ηθοποιοί-δούλοι του κοινού παίζουν τις Δούλες σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσουν την επιθυμία της μεσαίας τάξης για μελό: να το βλέπει, να το βιώνει, να το απολαμβάνει. Μια μεταφορά για την τέλεια υποδούλωση. Δούλες δέσμιες της ζήλειας και των φαντασιώσεών τους, ηθοποιοί φυλακισμένοι στους ρόλους τους και δέσμιοι της προσδοκίας του κοινού, άντρες φυλακισμένοι στα γυναικεία τους ρούχα… Κυριακή 13 Ιανουαρίου: Βιωματικό Εργαστήρι με τη Μυρτώ Ράις στη Συκιά! Το βιωματικό εργαστήρι της επόμενης μέρα ή αλλιώς το «σχολείο του θεατή» θα προεκτείνει την εμπειρία μας, θέτοντας σε διαρκή διάλογο θεωρία, πράξη και δημιουργικότητα. Ανταλλάσσοντας, παίζοντας και δημιουργώντας η ομάδα μας θα αποκτήσει κριτική ματιά και θα διαπιστώσει ότι το «νόημα» ίσως βρίσκεται τελικά… αλλού! Σάββατο 9 Φεβρουαρίου: Η ομάδας μας πάει θέατρο στην Αθήνα! Θέατρο Τέχνης-Φρυνίχου Παράσταση: “Να ντύσουμε τους γυμνούς” του Λουίτζι Πιραντέλο Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας theatro-technis-banner-2016-2017 H πλοκή του έργου του σπουδαίου Ιταλού συγγραφέα θυμίζει βραζιλιάνικο σήριαλ! Ο Πιραντέλλο περιγράφει στο βάθος μια απογυμνωμένη, απόλυτα δυστυχισμένη ανθρωπότητα, που έχει χάσει κάθε ψευδαίσθηση ατομικής συγκρότησης. Και ταυτόχρονα προσφέρει στους ηθοποιούς τη χαρά της υπόδησης του ρόλου και την αποθέωση της θεατρικότητας, σε ένα παιχνίδι μεταξύ τραγικότητας και κατάφωρης κωμικότητας. Μια γκροτέσκα μασκαράτα για την αποτυχία της ζωής, για τα δυσδιάκριτα όρια της αλήθειας και του ψέματος της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Κυριακή 10 Φεβρουαρίου: Βιωματικό Εργαστήρι με τη Μυρτώ Ράις στη Συκιά! Το βιωματικό εργαστήρι της επόμενης μέρα ή αλλιώς το «σχολείο του θεατή» θα προεκτείνει την εμπειρία μας, θέτοντας σε διαρκή διάλογο θεωρία, πράξη και δημιουργικότητα. Ανταλλάσσοντας, παίζοντας και δημιουργώντας η ομάδα μας θα αποκτήσει κριτική ματιά και θα διαπιστώσει ότι το «νόημα» ίσως βρίσκεται τελικά… αλλού! Κόστος και Όροι κράτησης Οικονομική συμμετοχή Θέατρο+ 4 παραστάσεις: 110,00 ευρώ Τί περιλαμβάνεται:
  • Οι 4 μεταφορές στις παραστάσεις
  • Τα εισιτήρια των 4 παραστάσεων
  • Τα 4 βιωματικά εργαστήρια την επομένη των παραστάσεων
Οικονομική συμμετοχή Θέατρο+ 1 παράσταση: 35,00 ευρώ για τις παραστάσεις “Ξύπνα Βασίλη”, “Οι δούλες” και “Να ντύσουμε τους γυμνούς” και 25,00 ευρώ για την παράσταση “Το ταξίδι” Τί περιλαμβάνεται:
  • Η μεταφορά σε μία παράσταση
  • Το εισιτήριο για μία παράσταση
  • Το βιωματικό εργαστήρι την επομένη της παράστασης
Έναρξη συμμετοχών: Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018 Λήξη συμμετοχών: Δευτέρα 5 Νοεμβρίου ή μόλις συμπληρωθούν οι διαθέσιμες θέσεις Πληροφορίες σχετικά με τις παραστάσεις και με το περιεχόμενο των εργαστηρίων: Τηλεφωνά στο 6986262542 (Μυρτώ Ράις) Τρόπος κράτησης: Τηλεφωνικά στο 6977939597 (Δάφνη Μαυρομμάτη), με email στο culture.sykia@gmail.com και με συμπλήρωση της φόρμας συμμετοχής στο https://goo.gl/forms/u98y20tYXulXGAQC2 Επιβεβαίωση κράτησης: Για την επιβεβαίωση της κράτησης απαιτείται η καταβολή του συνόλου της οικονομικής συμμετοχής. Τρόποι καταβολής της οικονομικής συμμετοχής
  • Στον τραπεζικό λογαριασμό GR6901104360000043674469770 της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ (Δικαιούχος: Προοδευτικός Σύλλογος Συκιάς Άγγελος Σικελιανός) με αιτιολογία το όνομα του συμμετέχοντα και αποστολή του καταθετηρίου με email στο culture.sykia@gmail.com
  • Μετρητοίς στην έδρα του Συλλόγου, καθώς και σε άλλα σημεία, κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης
Ελάχιστες συμμετοχές: Για την πραγματοποίηση της δράσης Θέατρο+ πρέπει να συμπληρωθεί ο ελάχιστος αριθμός των 20 ατόμων. Σε αντίθετη περίπτωση επιστρέφεται το σύνολο της καταβληθείσας οικονομικής συμμετοχής. Ακυρώσεις: Ακυρώσεις με πλήρη επιστροφή της καταβληθείσας οικονομικής συμμετοχής γίνονται δεκτές μέχρι την ημέρα λήξης των συμμετοχών (5 Νοεμβρίου 2018). Μετά το πέρας αυτής της προθεσμίας δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής της οικονομικής συμμετοχής. Σημείο και Ώρα Αναχώρησης και Επιστροφής: Γραφείο Συλλόγου Άγγελος Σικελιανός. Δυνατότητα επιπλέον στάσεων, επί της παλιάς εθνικής οδού, κατόπιν συνεννόησης.

Λίγα λόγια για τα βιωματικά σεμινάρια

Κάνουμε συχνά λόγο για τον κριτικό αναγνώστη, αλλά σπάνια μιλάμε για τον κριτικό θεατή. Η καλλιέργεια όμως μιας ενεργητικής ματιάς και στάσης μπορεί να διαμορφώσει ένα ενήμερο, απαιτητικό αλλά και καλοπροαίρετο κοινό, μπορεί να διευρύνει αυτό που ο Μπρεχτ ονόμαζε «κύκλο των μυημένων». Ο εκδημοκρατισμός της πρόσβασης στην τέχνη, όραμα του πρώτου Υπουργού Πολιτισμού της μεταπολεμικής Ευρώπης, του Γάλλου Αντρέ Μαλρώ, συνδέθηκε άρρηκτα με την αντίληψη μιας δημοκρατικής κοινωνίας, όπου η τέχνη είναι υπόθεση και δικαίωμα όλων ανεξαρτήτως καταγωγής, μόρφωσης ή οικονομικής κατάστασης. Η αρχική όμως πεποίθηση σύμφωνα με την οποία αρκεί να έρθει το κοινό σε αδιαμεσολάβητη επαφή με την τέχνη, χωρίς κατηχήσεις ή εκπαιδεύσεις, για να νιώσει την δύναμή της, απέδειξε μέσα στον χρόνο την αναποτελεσματικότητά της: ο κοινωνικός ντετερμινισμός και οι προσωπικές αναπαραστάσεις είναι τελικά ισχυρότεροι… Η ανάγκη δημιουργίας ενός «σχολείου του θεατή» γεννήθηκε λοιπόν από αυτή τη διαπίστωση. Το δικαίωμα στην πρόσβαση στην τέχνη συνδέεται πλέον με το δικαίωμα στη συμμετοχή. Το πρόγραμμα που προτείνουμε προσεγγίζει με βιωματικό τρόπο το θεατρικό δρώμενο και επιθυμεί να αναδείξει τις δημιουργικές ικανότητες του κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά. Η εμπειρία της θεατρικής παράστασης έχει κινητοποιήσει τον θεατή ψυχικά και σωματικά. Το βιωματικό εργαστήρι δημιουργεί τις προϋποθέσεις εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και ελευθερίας ώστε η ομάδα να ανασύρει και να ανταλλάξει συναισθήματα, βιώματα, γνώμες, προτάσεις, να τα μετατρέψει σε γνώση και δημιουργικότητα ανταλλάσσοντάς τα με τους υπόλοιπους της ομάδας και να νιώσει τελικά ότι έχει μπει σε μια (εκ-)πολιτιστική δυναμική. Η ομάδα αυτο-εκπαιδεύεται: τα μέλη της θέτουν σε λειτουργία τις αισθήσεις τους, εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους, εμπιστεύονται τις ικανότητές τους, δοκιμάζουν έναν διαφορετικό τύπο επαφής με τους άλλους, και διαπιστώνουν την ικανότητά τους να αναλύουν την παράσταση, ακόμα και να κάνουν δικές τους δημιουργικές προτάσεις. Οι τοίχοι που κρύβουν πίσω τους την τέχνη δεν είναι τελικά τόσο ψηλοί όσο φάνταζαν! Και οι ίδιοι γίνονται σιγά-σιγά κριτικοί θεατές.

Λίγα λόγια για τη θεατρολόγο Μυρτώ Ράιςmyr1 Η Μυρτώ γεννήθηκε στην Αθήνα, έζησε στη Γαλλία 25 χρόνια, έχει όμως περάσει και τα 48 της καλοκαίρια στη Συκιά! Εκτός από σπουδές θεατρολογίας, ένα πιο πρόσφατο μεταπτυχιακό στο Σχεδιασμό και την Υλοποίηση Πολιτιστικών Προγραμμάτων και τη δεκαετή ενασχόλησή της με τη θεατρική κριτική, δραστηριοποιείται (και προβληματίζεται) γύρω από αυτό που ονομάζεται «Σχολείο του θεατή». Οι βιωματικές μέθοδοι και συμμετοχικές τεχνικές που χρησιμοποιεί είναι αποτέλεσμα της διαδρομής της ως σκηνοθέτης, κριτικός θεάτρου, εμψυχώτρια εργαστηρίων πρακτικής ή θεωρητικής προσέγγισης και συνεργάτιδα θεάτρων για τη διεκπεραίωση πολιτιστικών προγραμμάτων. Η φιλοσοφία των τεχνικών αυτών βασίζεται στο γαλλικό κίνημα της “λαϊκής εκπαίδευσης” (éducation populaire), που στόχο έχει την εκπαίδευση του λαού από τον ίδιο το λαό με σκοπό τη χειραφέτησή του.